NVIDIA osvetľuje pálčivé otázky ohľadom DLSS

       
       
       
      19.2.2019

       

       

      Nedávno sme sa venovali práve téme podporovaného DLSS na rôznych kartách NVIDIA GeForce RTX 2000 a v rôznych rozlíšeniach, čo nie je u podporovaných hier rovnaké. K tomu sa vyjadril Andrew Edelsten, Technical Director of Deep Learning, takže veľmi povolaný človek, ktorý poukazuje predovšetkým na to, že DLSS nefunguje rovnako ako predchádzajúce technológie anti-aliasingu, ale to už vieme dávno.
       
      Ide o prvú technológiu pre vyhladzovanie hrán alebo vôbec vylepšovanie obrazu počítačových hier v reálnom čase, ktorá využíva strojové učenie. Edelsten vysvetľuje, že na začiatku je veľké množstvo snímok z určitej hry, a to bez vyhladených okrajov, ktoré sa použijú ako vstup a pre každý z týchto snímok je zvlášť vygenerovaný dokonale vyhladený výsledok s využitím supersamplingu alebo techniky accumulation rendering.
       
      Superpočítač, ktorý má NVIDIA pre túto prácu vyhradený, potom snímky použije k vytrénovanie modelu pre DLSS, ktorý má jednak rozpoznať vstupné snímky a potom z nich vytvoriť vyhladené verzie. Čiže ide jednoducho o ďalšiu špecializovanú AI vytrénovanú na veľkom množstve vzoriek podobnú tým, ktoré sú využívané napríklad pre odstránenie šumu v obraze, a pod. Vo výsledku tak ani "nejde o vyhladzovaní hrán ako o pridávaní ďalších pixelov do obrazu".

      Jedno z obmedzení je to, že DLSS musí byť vytrénované nielen na určitú hru, ale aj na určité rozlíšenie, na čom sa neustále pracuje, takže pomocou aktualizácií bude v hrách doplňovaná podpora ďalších rozlíšenie, ak to však NVIDIA uzná za vhodné. DLSS tiež podľa Edelstena prinesie celkovo viac v prípade hier bežiacich na vyššom rozlíšení alebo pri nižších snímkovacích frekvenciách, pretože potrebuje vždy fixné čas grafického čipu na spracovanie jednej snímky.
       
      To nám dáva konečne pravdivú odpoveď na otázku z odkazovaného článku, prečo sa DLSS neuplatnia v prípade, že hra beží v príliš vysokom framerate, či už je to vďaka výkonnej karte alebo nízkemu rozlíšenie. Koľko milisekúnd si ale na rôznych kartách NVIDIA vyžiada jeden snímok spracovaný pomocou DLSS, to už sa nedozvieme.
       
      Doteraz tak NVIDIA presadzovala podporu DLSS predovšetkým u vyšších rozlíšení, ako je Ultra HD. Vzhľadom k reakcii hernej komunity ale sľúbila, že teraz bude jej prioritou naopak nižšie rozlíšenie, čo ale môžeme brať ako logické predovšetkým vďaka tomu, že už sa na trhu zabývali slabšie karty RTX 2060.
       
      NVIDIA tiež priznáva, že DLSS nevidí ako jediné riešenie a že TAA môže byť lepšou voľbou podľa toho, o aké hre hovoríme a aké použijeme rozlíšenie, kartu či nastavenie kvality. Ešte aby nie, keď v mnohých prípadoch DLSS ani nie je k dispozícii aj v prípade hry, ktorá túto technológiu podporuje.

      A ako to je s kvalitou? K tejto téme sa dozvieme, že NVIDIA sa zamerala na vylepšenie obrazovej kvality v Battlefieldu V pri 1080p, čiže ak niekde DLSS ponúka viditeľne rozmazaný obraz, môže to byť čoskoro napravené. Vedľa toho tiež táto technológia bude vytrénovaní pre Ultraširoký monitory, treba s rozlíšením 3440 x 1440 a podobne. Aktuálne sa tiež trénujú lepšie modely pre Metro Exodus, aby bol obraz kvalitnejší naprieč rozlíšeniami.
       
      Z toho všetkého vyplýva, že s DLSS to naozaj nie je tak jednoduché, ako by sa mohlo zdať. Potrebné bude naozaj kvalitná podpora zo strany NVIDIA, aby DLSS vôbec fungovalo, a to pre každé rozlíšenie zvlášť, takže DLSS je čokoľvek, len

       
       
       
       
       
       
 
 

 

 
 
Porovnať - 0 ks

 

 

 

 

  Kód Názov produktu Vaša cena    

 
 
 
 

 
 
 
 
 

Naposledy navštívené

 
 

 

 

 
    Kód Názov produktu Vaša cena  

 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Neprihlásený

Registrácia   Nové heslo
 
 

 

 

Technické riešenie © 2019 CyberSoft s.r.o., cybersoft@cybersoft.cz

SLK-WEBSHOP

 
 
 

K prevádzke nášho webu www.westech.sk využívame takzvané cookies. Cookies sú súbory slúžiace na prispôsobenie obsahu webu, na meranie jeho funkčnosti a všeobecne na zaistenie vašej maximálnej spokojnosti. Používaním tohto webu súhlasíte so spôsobom, akým s cookies nakladáme.