NVIDIA prichádza s GameWorks 3.1 a novými efektami

       
       
       
      17.3.2016

       

       

      GameWorks 3.1 je teda ďalšia verzia toľko diskutovaného SDK, v rámci ktorého nám NVIDIA v minulých rokoch pripravila napríklad HairWorks, ktoré máme spojené s tretím dielom Zaklínača. NVIDIA sa tak už niekoľkokrát dočkala obvinenia, že využíva svoje GameWorks k znevýhodneniu konkurencie. Zrovna na Radeon boli odkazované HairWorks veľmi problematické, ale koniec koncov sme ich vypnutím o veľa neprišli. Teraz je tu teda verzia 3.1, ktorá má priniesť tri veľké novinky z oblasti tieňov a nasvietenie renderovaných scén. Popri tom NVIDIA ponúkne aj dva nové algoritmy pre simuláciu fyzických objektov, čo sa teda zase zaradí do knižnice PhysX (zatiaľ len ako beta).


      Prednášajúci Tony Tamasi z NVIDIA ohlásil, že nové funkcie GameWorks prinieslo odhodlanie vysporiadať sa s technickými problémami pri renderovaní obrazu a simuláciu objektov v reálnom čase. Pozrime sa ale radšej na to, čo konkrétneho si NVIDIA pripravila. Ide o Volumetric Lighting, Hybrid Frustum Traced Shadows (HTFS) a Voxel Accelerated Ambient Occlusion (VXAO).

      Volumetric Lighting sa objavilo už v hre Fallout 4 a ide jednoducho o volumetrické svetlo, ktorým môže hra simulovať napríklad efekt zapadajúceho slnka alebo napríklad svit baterky v zaprášenom prostredí. HTFS je zase novinka, ktorá sa objavila v novej hre Tom Clancy 'The Division a slúži k realistickému stvárneniu tieňov. Vykresľovať môže tiene s ostrými aj mäkkými prechody.


      Nakoniec to je teda VXAO, nová a doposiaľ najkvalitnejšie funkcie NVIDIA pre Ambient Occlusion (zatienenie okolím). l tá sa už objavila v praxi, a to v hre Rise of the Tomb Raider. Táto funkcia má pomôcť k reálnejšiemu vykreslenie objektov tým, že započítava tlmenie svetla zatienením, vďaka čomu lepšie vyzerajú predovšetkým matné povrchy.

      Čo sa týka algoritmov pre PhysX, ide o PhysX-GRB a NVIDIA Flow. Prvá by mala nahradiť klasickú Rigid Body Dynamics, čiže jednoduchou simuláciu treba padajúcich predmetov, pričom má priniesť až 6x vyšší výkon pri náročných simuláciu. Flow je úplne nový spôsob simulácie a vykresľovanie plameňov a dymu, ktoré už nebudú obmedzené priestorom virtuálnej kocky (bounding box).

      Ďalej sa od NVIDIA očakáva, že sa na GDC 2016 bude venovať virtuálnej realite, predstaví VRWorks a tiež nové zariadenia SHIELD. Hardvérové ??novinky si ale asi schováva až na 4. apríl a GPU Technology Conference 2016.

       

       

       
       
       
       
       
       
 
 

 

 
 
Porovnať - 0 ks

 

 

 

 

  Kód Názov produktu Vaša cena    

 
 
 
 

 
 
 
 
 

Naposledy navštívené

 
 

 

 

 
    Kód Názov produktu Vaša cena  

 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Neprihlásený

Registrácia   Nové heslo
 
 

 

 

Technické riešenie © 2019 CyberSoft s.r.o., cybersoft@cybersoft.cz

SLK-WEBSHOP

 
 
 

K prevádzke nášho webu www.westech.sk využívame takzvané cookies. Cookies sú súbory slúžiace na prispôsobenie obsahu webu, na meranie jeho funkčnosti a všeobecne na zaistenie vašej maximálnej spokojnosti. Používaním tohto webu súhlasíte so spôsobom, akým s cookies nakladáme.