NVIDIA ukázala NIE LFD headset

       
       
       
      27.1.2016

      V prípade, že vo VR headsetu sledujeme predovšetkým vzdialené predmety, by sme nemali pocítiť nepohodlie alebo rovno nevoľnosť. Problém vzniká vtedy, keď zaostríme na objekt, ktorý sa vo virtuálnom svete nachádza na dosah ruky. V takom prípade v reálnom svete vnímame jeho polohu v priestore aj zbiehavosť očí a akomodáciou šošoviek, čo ale vo virtuálnom svete pochopiteľne nenastane, pretože stále sledujeme rovnako vzdialené displeja. Mozog je tak zmätený a telo môže reagovať nevoľnosťou. NVIDIA to chce riešiť pomocou technológie NIE LFD (Near Eye Light Field), ktorú vyvíja v spolupráci so Stanford University. Nedávno tiež už predviedla svoj raný prototyp využívajúci dva displeje. Headset NVIDIA Light Field VR bol predvedený na VRLA 2016 v Los Angeles, kde sa ukázala tiež Dvojčipový karta Radeon Fury X2 od AMD. NVIDIA ale pochopiteľne využila vlastné riešenie založené na grafickej karte generácie Maxwell a potrebné výpočty boli vykonávané pomocou CUDA tiež na grafickej karte. Technológia firmy NVIDIA a Stanforde využíva dve vrstvy tvorenej LCD, ktoré sú od seba vzdialené asi pol centimetra. Očiam je tak predkladaný "4D obraz" a ony môžu medzi displeji preostrovať, čo sa blíži reálnemu vnemu. Respektíve je to určite lepšie, ako keď oči nemusí pracovať so šošovkami vôbec a ich zbiehavosť je stále rovnaká a vďaka tomu miznú negatívny efekt. V headsetu NVIDIA tak vraj možno sledovať aj veľmi blízke objekty, bez toho aby sme pocítili nepohodlie, avšak stále ide o prototyp s rozlíšením 1280 x 800 (teda 640 x 800 na oko), teda nič blízkej finálnej verzii určenej pre predaj. Je tiež jasné, že využitím dvoch displejov sa tiež zdvojnásobí nároky na výkon počítača, ktoré sú dosť krvavé už pre aktuálnu generáciu VR headsetov s jedným displejom. Aspoň je vidieť, že domáci VR systémy čaká ešte dlhá cesta k dokonalosti a tých, čo budú zakrátko k dispozícii, predstavujú skôr len nesmelé začiatky. Technológia NIE LFD by ale mohla byť využitá napríklad už v budúcej generácii VR headsetov (ak o ňu bude záujem), pretože podľa ohlasov pracuje dobre a doterajší nízke rozlíšenie nie je žiadny problém. Stačí využiť lepšie displeja, a tak môžeme ako najväčšiu prekážku vidieť to, že bude potrebné oveľa vyšší výkon. Ten ale majú priniesť už chystanej generácia kariet AMD Polaris a NVIDIA Pascal a tie nasledujúce majú podľa roadmap v navyšovania výkonu pokračovať. Zdroj: svethardware.cz

       
       
       
       
       
       
 
 

 

 
 
Porovnať - 0 ks

 

 

 

 

  Kód Názov produktu Vaša cena    

 
 
 
 

 
 
 
 
 

Naposledy navštívené

 
 

 

 

 
    Kód Názov produktu Vaša cena  

 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Neprihlásený

Registrácia   Nové heslo
 
 

 

 

Technické riešenie © 2019 CyberSoft s.r.o., cybersoft@cybersoft.cz

SLK-WEBSHOP

 
 
 

K prevádzke nášho webu www.westech.sk využívame takzvané cookies. Cookies sú súbory slúžiace na prispôsobenie obsahu webu, na meranie jeho funkčnosti a všeobecne na zaistenie vašej maximálnej spokojnosti. Používaním tohto webu súhlasíte so spôsobom, akým s cookies nakladáme.