VR na PlayStation 4 asi využije externé GPU

       
       
       
      17.12.2015

       

      Výkon PS4 totiž podľa všetkého nebude sám o sebe pre VR dostatočný. Aj keď dokážu hry na moderných konzolách lepšie využívať dostupné hardvérové ??prostriedky ako na PC, stále je PS4 so svojimi 1,84 TFlops príliš slabá na to, aby poskytla dostatočný výkon pre hranie s VR headsetom. Pre porovnanie, notebooková verzia karty GeForce GTX 980 dosahuje až 4,6 TFlops a podľa Oculus VR je pre hranie na headsetu Rift potrebná aspoň karta úrovne GeForce GTX 970, ktorá má výkon 3,5 TFlops. Ale aj bez týchto čísel je zrejmé, že konzola s cieľom rozpohybovať hry vo Full HD (1920 x 1080) pri 30 snímkach za sekundu nemôže byť využitá pre rozlíšenie 2160 x 1200 pri aspoň 60 FPS. Nikto ale nehovorí, že headset Sony využije rovnaké rozlíšenie ako Oculus Rift. Môže to byť pokojne len 1920 x 1080, teda 960 x 1080 na oko. Nedávno ale spoločnosť Sony oznámila, že pre využitie VR headsetu na PS4 bude potrebné ďalšie zariadenie, ktoré bude mať podobné rozmery ako Nintendo Wii.

      V takomto zariadení bude pravdepodobne výkonné GPU, takže pôjde o ďalšie náklady, ktoré by cenu celého VR riešenia na PS4 treba zdvojnásobili. Otázka je, ako bude zabezpečená spolupráca konzoly PS4 a onoho zariadení a či pôjde viacmenej o samostatnú jednotku a čo v nej bude vôbec použité. Môžeme usudzovať, že ak pôjde o grafiku, Sony si vyberie hardvér firmy AMD, lebo aj hlavný APU pre PS4 vyrába AMD (rovnako ako pre Xbox 360 a Xbox One). Ostatne niečo podobné sa objavilo aj v patentoch vzťahujúcich sa k chystanej konzolu Nintendo NX.

      Píše sa v nich o výpočtovom zariadení, ktoré nebude mať žiadne rozhrania pre periférie a bude existovať čisto ako doplnkové zariadenie pre hardvér samotnej konzoly. Sony prezentuje PlayStation VR ako zariadenie, ktoré zvládne obnovovaciu frekvenciu až 120 Hz s čo najmenšou latenciou (max. 18 ms), ale to pochopiteľne nemusí znamenať, že graficky náročné hry majú byť renderovanie s cieľom 120 FPS.

      Otázok je teda viac: aký hardvér bude využitý, ako bude ku konzole pripojený, aký výkon celkové riešenie poskytne a v závislosti na tom, ako náročné hry a rozlíšenie zvládne. Nikto by sa asi nečudoval, keby si Sony počkalo na novú generáciu grafických čipov vyrábaných už 14nm či 16nm procesom, ale zatiaľ táto firma ani nepotvrdila, že si skutočne pre PS4 chystá externé zariadenie pre posilnenie grafického výkonu.

      Zdroj: svethardware.cz

       
       
       
       
       
       
 
 

 

 
 
Porovnať - 0 ks

 

 

 

 

  Kód Názov produktu Vaša cena    

 
 
 
 

 
 
 
 
 

Naposledy navštívené

 
 

 

 

 
    Kód Názov produktu Vaša cena  

 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Neprihlásený

Registrácia   Nové heslo
 
 

 

 

Technické riešenie © 2019 CyberSoft s.r.o., cybersoft@cybersoft.cz

SLK-WEBSHOP

 
 
 

K prevádzke nášho webu www.westech.sk využívame takzvané cookies. Cookies sú súbory slúžiace na prispôsobenie obsahu webu, na meranie jeho funkčnosti a všeobecne na zaistenie vašej maximálnej spokojnosti. Používaním tohto webu súhlasíte so spôsobom, akým s cookies nakladáme.